ORTAOKUL DÜZEYİ “DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ” ANAHTAR KELİMELERLE
HİKÂYE ANLATMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ
KONUSU: Ortaokul öğrencileri arasında “Anahtar Kelimelerle Hikâye Anlatma Yarışması”
GEREKÇE: Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Dilimizin Zenginlikleri Projesi
AMACI: Söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ve öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıma, dili iyi kullanma ve düşünme dünyasını geliştirme
HEDEF KİTLESİ: Kamile Gürkan Ortaokulu
YARIŞMA KOŞULLARI:
- Her öğrenci tek bir hikâye ile katılım sağlayacak.
- Yazılan hikâyeler özgün olacak.
- Yazılı olarak ön hazırlığı yapılan ve ilgili sınıf öğretmenine sunulan hikâyeler arasından her sınıfın birincisi seçilecek. Seçilen sınıf birincileri komisyona hikâyesini sözlü olarak sunacak.
- Yazılı olarak hazırlanan hikâyede öğrenci kendi yazısını kullanacak.
- Verilen anahtar kelimeler anlatılan hikâyede işlenmiş olacak.
- Hikâye, günümüz Türkçesine uygun olarak yazılacak.
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ VE PUANLAMA:
Sıra |
ÖLÇÜTLER |
ÇOK İYİ (4) |
İYİ (3) |
YETERLİ (2) |
YETERSİZ (1) |
1. |
BAŞLIK (Hikayeye uygun ve ilgi çekici bir başlık bulunmuştur.) |
|
|
|
|
2. |
KAHRAMANLAR (Yeterli sayıda ve iyi tanımlanmış) |
|
|
|
|
3. |
YER VE ZAMAN (Yer ve zaman ayrıntılı betimlenmiş) |
|
|
|
|
4. |
OLAY(Kahramanların karşılaştığı olay ayrıntılı anlatılmış) |
|
|
|
|
5. |
ÇÖZÜM (Olayın çözümü anlaşılır işlenmiş) |
|
|
|
|
6. |
İÇERİK (Anlaşılır bir dil ve zengin kelime dağarcığı) |
|
|
|
|
7. |
SÖZLÜ ANLATIM (ses tonu, telaffuz, etkili anlatım becerileri) |
|
|
|
|
8. |
ANAHTAR KELİMELERİN KULLANIM DÜZEYİ |
|
|
|
|